Chanel Poudre Universelle Libre - Doğal Bitişli Pudra



Haftanın ortasından, en sevdiğim gün Çarşamba'dan günaydınlar! Bugün nihayet şu meşhur Chanel pudrayı inceleyeceğiz. Neden meşhur olduğunu anlamak zor değil. Lisa Eldridge'in bu ürünü; 'her kadının sahip olması gereken pudra' diye tanımlaması hiç sürpriz değil…




Gösterişli koca paketin içi epey dolu. Tam 30 gramlık bu pudranın evladiyelik olduğunu düşünüyorum. Artık kızım da T bölgesini bununla sabitler… Şaka bir yana, bana uzun süre gideceğini düşünüyorum. Gördüğünüz gibi paketi klasik Chanel kutusu; sade ama şık. Keşke bir de seyahat boyu olsa bu pudranın, çünkü bu koca kavanozu ordan oraya götürmek pek mümkün değil. Zaten ürünün tek kusuru da bu.




Bendeki rengi 20 Clair - Translucent 1. Kendisi, aldığım günden beri hem gözaltı kapatıcımı, hem de tüm makyajımı sabitlemek için kullandığım tek pudram. Yapısı incecik, bebek pudrası gibi. Hatta tam da öyle kokuyor. Dokusu pamuk gibi yumuşacık ve içerisinde fotoğraflarda güzel çıkan kusur silici pigmentlerden barındırıyor. Sürdüğünüz zaman sim, ışıltı vs. görmüyorsunuz ancak yüzü donuklaştırmadan matlaştırıyor.

Natural Finish Loose Powder. İsminden de anlaşıldığı gibi doğal bir bitiş veriyor, tabi ki doğru fırçalarla uygulandığı takdirde. Ben göz çevrem için Sigma F35'e biraz pudra alıp, kapağında fazlalığını toparlayıp, tampon hareketlerle, fırçayı sürümeden kapatıcımın üzerinden gezdiriyorum. Kapatıcımı donuklaştırmadan, rengini koyulaştırmadan sabitliyor, kalıcılığını arttırıyor. Yüzümün geri kalanı için ise Bobbi Brown Sheer Powder fırçamı kullanıyorum. Yüzümü un kurabiyesine çevirmiyor, pudra pudra durmuyor. Kullanılabilecek diğer fırçalardan bazıları; Real Techniques Setting Brush, Multi Task Brush ve Blush Brush olabilir.




Fondotenimin ve kapatıcımın kalıcılığını arttırdığı gibi yüzü mat da tutuyor ve vaat etmediği halde yağlanmayı da kontrol ediyor. Gün içinde tekrardan tazeleme ihtiyacı hissemiyorum. Bunun dışında her gün şu kutuyu açıp da bu pudrayı sürmek başlı başına bir mutluluk sebebi. Ya da ben şu sıralar tam bir Polyanna'yım.






Zoru başarıp göz çevremi kabuk kabuk yapmadan sabitleyen bu pudranın yüzümdeki duruşu için şuradaki yazımı inceleyebilirsiniz. Benim gibi hem göz çevreniz, hem de tüm yüz makyajınızı sabitlemek için kullanabileceğiniz gibi, altına fondoten kullanmadan, direkt nemlendiricinin üstüne de kullanabilirsiniz. Bu şekilde vereceği kapatıcılık 10 üzerinden 3 olacaktır.

Ben tam 2 ay önce Capitol Sephora'dan 126 Lira'ya almıştım. İyi ki de almışım, keyifle kullanıyorum.

Uzun lafın kısası, herkese gözü kapalı tavsiye edebileceğim bir pudrayı anlattım sizlere ancak aşırı yağlanma gibi spesifik bir sorununuz varsa MAC Blot Powder tarzı pudralara yönlenmenizi öneririm. 

Eğer olur da bir gün biterse tekrar satın alacağım ürünler arasına girdi bile. Yüksek fiyatına rağmen, gramajı, duruşu, dokusu, kalıcılığı ve makyaj masamdaki duruşu için tekrar satın alacağım. Mükemmel pudra arayışım GERÇEKTEN son bulmuştur. Sevgiler!

*Ürünü başta Boyner ve Sephora olmak üzere, Chanel standı bulunan tüm mağazalardan satın alabilirsiniz.


Twitter: urfacemycanvas8





Görkem Karman

11 yorum:

  1. cilt tipin tam benimki gibi. bugün de bana uygun pudra araştırmasını yapmak için pc başına oturmuş görkem ne yapmış diye düşünürken bi anda karşımda bu yazını buldum :) bu chanel almam için bir işaret mi diye düşünmekten de kendimi alamadım tabi :) ben hep online alışveriş yapmak zorunda kalanlardanım çünkü bulunduğum yerde kozmetik mağazası yok. ben bu pudrayı online olarak nerden alabilrim ? bi önerin var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kesinlikle bir işaret olabilir. :)
      Sevil'in websitesinden alabilirsin diye düşünüyorum.

      Sil
  2. Bende tam da pudra arayışı içindeydim Nars ve chanel arasinda gelgitler yaşiyordum:)chanel daha iyi gibi sanirim😉

    YanıtlaSil
  3. Nars pudram da var bunu alma istegimde napıcaz😬

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Görkem:) Rengi Şeffaf mı bu pudranın? Ben esmerim de benim ten rengim için de uygun mudur diye merak ettim.

    YanıtlaSil
  5. peki hourglass ambient lighting mi yoksa chanel mi? ben karar veremedim :)

    YanıtlaSil
  6. talc'a alerjim olduğu için bunu wishlistimden silmiştim, eğer chanel olmasaydı hangi pudradan memdunuz bir kaç beğendiğinizden örnek alabilir miyim :)

    YanıtlaSil
  7. Görkemcim lütfen yarcımdı ol acilen trans pudra almam lazım sen Nars ta kullanıyorsun kullanım duruşu ve doğallığı açısından en çok hangisini sevdin?

    YanıtlaSil
  8. Görkem mrb, the balm ın transparan pudrasını denedin mi, denediysen yorumun nedir?

    YanıtlaSil
  9. Görkem hanım merhaba, gözaltı kapatıcısını koyulaştırmadan sabitleyen ve/veya baking yapabileceğimiz uygun fiyatlı muadil ürün biliyor musunuz acaba? Elimdeki bütün pudralar koyulaştırıyor gözaltımı bu pudra da biraz pahalı 😔

    YanıtlaSil
  10. Görkem bu ürünün sıkıştırışmış halide varmış. onu kullandın mı onu alsam aynı etkiyi görürmüyüm acaba? çantada taşıma kolaylığı açısından. bu arada blog yazılarını çok özledim. o soğuk kış günlerinde her sabah 9da yayına girenlerden...

    YanıtlaSil