En Sevdiğim Göz Makyajı Fırçalarım



Günaydın! Bugün, Instagram'da bana sıkça sorulan bir soruyu yanıtlayarak, favori göz makyajı fırçalarımı tanıtacağım. Hem günlük makyajımda, hem de özel günlerde uyguladığım klasik dumanlı göz makyajımda vazgeçilmezim olan bu fırçaları seçmem hiç zor olmadı.

Makyaja ilk başladığım zamanlarda, daha doğrusu koleksiyonumun bir anda kalabalıklaştığı dönemde, ne kadar da hevesliydim göz makyajına. İki üç farı karıştırır, bazen 45 dakikamı makyajıma ayırırdım. Çok iyi değildim (hoş hala da değilim ya) ama yine de elimden geleni yapmaya çalışırdım. Her akşam yabancı makyaj vloggerlarını izler, (genelde Pixiwoo ve Tanya Burr olurdu, o zaman onlar popülerdi) zamanım oldukça göz makyajlarını kendimde denerdim. Sonra gözüm doydu. İki tane göze tonla far satın almanın yersiz olduğunu farkettim. Video çekmeye ağırlık verdikçe, olaydan komple soğudum. Zaten yeniliklere pek açık birisi değilim, kendimi dön dolaş aynı makyajı yaparken buldum ama işin güzel tarafı; kendime en yakışan makyajları buldum. Macera aramayı bir kenara bıraktım ve kendimce temiz bir koleksiyon ve belli makyaj kalıpları oluşturdum.

Şüphesiz ki doğru makyajın en önemli yardımcısı doğru fırça. Bugün göstereceğim fırçaların her birini uzun süredir kullanıyorum. En yenisi 1, en eskisi 5 senelik. Dolayısıyla her biri, göz makyajlarımın temel taşı oldu diyebilirim. Şimdi sizlere, sırasıyla bu 8 fırçayı anlatacağım.




MAC 239 Eye Shader || Klasik Far Fırçası

Ana renk olarak kullanacağım herhangi bir farı tüm göz kapağıma yaymam mı gerekiyor? Elime direkt MAC 239'u alıyorum. Kısa, sık ve düz kesimli tüyleriyle, farları tüm göz kapağıma yoğun bir şekilde uygulamamı sağlıyor. Doğru düzgün renk vermeyen farları bile  'aa, bu gayet pigmentliymiş' dedirtecek kadar net uyguluyor. Aynı zamanda sıkıştırılmış ve toz formdaki pigmentleri de göz kapağına adeta yapıştırıyor. Bir de ben göz fırçalarında tüylerin beyaz olmasını çok seviyorum. Fırça ne kadar kullanılmış, ne zaman yıkanması gerekiyor, anlayabiliyorum. 

Benim bildiğim, bu fırçaya en yakın uygun fiyatlı muadiller: Eco Tools Bamboo Eyeshadow Brush, far fırçası ve The Balm Give Crease A Chance çift taraflı fırça.




MAC 217 Blending Brush || Karıştırma Fırçası

Bunun namını duymayan kaldı mı? Farlar üzerinde gölgelendirme yapmak, farla göz kapağının birleştiği çizgiyi dağıtıp doğal bir geçiş sağlamak ve hatta kapatıcı uygulamakta başarılı olduğu kadar burun şekillendirmede de epey iyi iş çıkarıyor. Bende yedeği olan nadir fırçalardan biridir. İlk aldığım 217'min yazıları tamamen silindi. Yaklaşık 5 senedir benimle. Bu yazıdaki fırçalar arasında, 'muadilini boşa aramayın, gidin ve bunu alın' diyebileceğim tek fırça kendisi. Göz makyajı sevenlerin mutlaka edinmesi gerek.

Benim bildiğim, bu fırçaya en yakın uygun fiyatlı muadiller: The Balm Give Crease A Chance çift taraflı fırça, ki o bile muadili değil. Sigma'da bu fırçaya çok yakın ürünler var ancak onların da fiyatları MAC'le yarışır, o yüzden bahsetmiyorum bile.




MAC 224 Tapered Blending || Konik Karıştırma Fırçası

Koyu renk far mı kullandım? Ya da farımı istediğim gibi dağıtamadım. Hemen 224'ü elime alıyor, far dağıtmaya son noktayı koyuyorum. Koyu göz makyajlarını seviyorsanız, gerçekten işinize yarayacaktır. Ben bu fırçayı ilk aldığımda, MAC Studio Finish kapatıcımı göz çevreme yaymak için kullanıyordum. Sonradan far dağıtmadaki cevherini gördüm ve kapatıcı için kullanmayı bıraktım. Bir süre epey tüy döktü ama sonradan bu sorun kendiliğinden geçti. Son birkaç gündür de Mary Lou aydınlatıcımı (yazısı ve nasıl kullandığım burada) bu fırçayla elmacık kemiklerimin tepelerine ve burnuma uyguluyorum. Her daim sevdiğimsin 224.

Benim bildiğim, bu fırçaya en yakın uygun fiyatlı muadil: Benim de uzun yıllar yine kapatıcı ve far dağıtmak için kullandığım Sephora Rounded Crease Brush. 




Real Techniques Base Shadow Brush || Baz Renk Fırçası 

Real Techniques ülkemize henüz gelmemişti ve ben her gün Pixiwoo'ları izleyip izleyip bu fırçaları aşeriyordum. Dayanamayıp Cloud 10 Beauty'den (İrlanda bazlı bir online kozmetik sitesi) ilk Real Techniques fırçalarımı sipariş ettiğim zamanki o heyecanlı bekleyişimi kelimelerle anlatamam. Her gün eve gelir gelmez camın önünde kargo beklemeler, okul dönüşü PTT'ye uğramalar... Paket elime geçer geçmez başlayan o okulun ilk günü karın ağrısı. (Böyle anlatınca pek bir salakça geldi ama valla bu fırçaların hayaliyle yanıp tutuşmuştum. Çok isteyip, bekleyip de ulaşınca daha bir kıymetli olur ya.) Gün geçti ve ben markanın tüm fırçalarını denedim. Real Techniques'in ten makyajı fırçalarını hiçbir şeye değişmesem de, göz fırçaları konusunda hala zayıf olduğunu düşünüyorum. Bence setten çıkan kapatıcı fırçası hariç, işe yarayan tek göz fırçası bu. Kendisini tüm göz kapağıma baz rengimi yaymak için kullanıyorum. Yani ten rengi farlarımı. Aynı zamanda kaş altı aydınlatması için de rahatlıkla kullanılabilir. 




Sephora Slanted Eyeliner Brush || Eğimli Eyeliner Fırçası

MAC fırçalarımdan bile eski. Herhalde 5,5-6 yaşında filan. İlk aldığım günden beri üst kirpik dibime koyu renk farları eyeliner gibi sürmek için kullandığım tek fırça ve hala yeni alınmış gibi. Bendeki Sephora'nın eski fırça serisinden. Şu anda yine aynı fırçayı, farklı bir renkte ve sapla alabilirsiniz. Birçok açılı fırça kullandım ancak farları yutmadan, göz çevreme kalın bir çizgi çekmeden bu işi yapabilen tek fırçam bu. Tüyler sentetik ancak göz içinde kullanılacak kadar yumuşak değil.

Benim bildiğim, bu fırçaya en yakın uygun fiyatlı muadil: The Balm Eye Believe çift taraflı fırça.




MAC 212 Flat Definer Brush || Düz Kesimli Tanımlayıcı Fırça

Her şey Jaclyn Hill'in Youtube kanalını takibe almamla başladı. Sanırım 2013 filandı. Onun da benim gibi alt kirpik dibine sıcak tonlu kahve farları dağıtmayı sevdiğini gördüğümde, bu işlem için kullandığı tek fırçanın bu olduğunu farkettim ve birkaç gün sonra MAC 212 benimleydi. Aslında kaş doldurma, kapatıcıyla kaş çevresini belirginleştirme için de kullanılıyor. Hatta bu fırçayla tight-lining (üst kirpik dibinin iç kısmını eyeliner ile doldurarak kirpikleri gür gösterme hilesi, eyelinerla eyelinersız görünme tekniği) yapanlar da var ancak ben kendisini sadece alt kirpik dibime far uygulamak için kullanıyorum. Her gün kullandığım fırçalardan biri.

Benim bildiğim, bu fırçaya en yakın uygun fiyatlı muadil: Eco Tools Flat Eyeliner Brush.




Sedona Lace 904 Pencil Brush || Kalem Fırça

Bu ürünü geçen yıl Sedona Lace göndermişti. Sedona Lace, Florida bazlı bir kozmetik firması. Bu fırçaysa, bildiğimiz kalem fırça. MAC 219'un hem uygun fiyatlı, hem de daha yumuşak tüylü muadili diyebilirim. Ben kendisini; alt kirpik dibime uyguladığım koyu renk farları dağıtarak yumuşatmak, göz pınarlarımı ve kaş kemiğimi aydınlatmak için kullanıyorum. Şu ana kadar daha yumuşak tüylü bir kalem fırça kullanmadığım için yola bununla devam ediyorum.

Benim bildiğim, bu fırçaya en yakın uygun fiyatlı muadil: The Balm Crease Love and Happiness çift taraflı fırça.




MAC 263 Small Angle Brush || Küçük Açılı Fırça

Yine benimle 3. yılını doldurmuş olan bir fırça. Sentetik ve yumuşacık tüyleriyle, gözümün iç kısmına eyeliner yayabildiğim tek fırça. Yıkadığım an kuruması ve hala yeni alınmış gibi taptaze durmasıyla her kullanımda gönlümü fethediyor. Muadilleri var ama benim gibi göz içine jel eyeliner kullanmayı seviyorsanız, bir tane olsun, tam olsun. Yani diyeceğim o ki, gözüm kapalı tavsiye ediyorum.

İşte böyle. Benim elimin en sık gittiği göz fırçaları bunlar. Bu 8 fırçayla yapılamayacak göz makyajı yok. Sizin favori göz fırçalarınız hangileri? Sevgiler!





Görkem Karman

14 yorum:

  1. Yine çok emek verdiğin bi yazı olmuş gerçekten gönülden takdirimsin..❤

    YanıtlaSil
  2. muazzam bir yazı olmuş :) bu arada gmail adresine bir mail attım okuma fırsatın olursa çok sevinirim:)

    YanıtlaSil
  3. Çok çok güzel bir yazı olmuş yine Görkem'cim. Ellerine sağlık. Bende olmayan birkac fircayi alma isteğim kabardi suan 😂

    YanıtlaSil
  4. Uzun zamandir bu yaziyi bekliyordum cok tesekkurler gorkem cigim

    YanıtlaSil
  5. 212 benim de vazgeçilmezim ben eyelinerı bile bu fırçayla sürüyorum muadil olarak bir de MUFE'da bu fırçanın aynısı var diye hatırlıyorum.

    YanıtlaSil
  6. Eline emegine saglik cok yararli bir yazi olmus <3

    YanıtlaSil
  7. Eline emegine saglik cok yararli bir yazi olmus <3

    YanıtlaSil
  8. Hahaha bu kadar olur, senin sevdiğin bütün fırçaları fark etmeden toplamışım :D Bir tek 212 muadili fırçam yoktu ve hangi markadan böyle bir fırçam olsun diye düşünürken senin yazınla arayış sona erdi, Mac yolları göründü :) Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. Harika bi yazıydı,fırçalara karşı sevgim arttı :-) :-) :-)

    YanıtlaSil
  10. hola amigos yo se la teme es differente pero quise mostrar eso replika telefonlar

    YanıtlaSil
  11. los mejores celulares replicas para comprar mejores del mundoreplika telefonlar
    si quiere algo differente mas barato pero bueno entonces llamanos no importa donde vives o de donde llamas .kore malı telefonlar



    Replika kore malı para comprar mas baratos celulares replicas y orginales !replika telefon

    las excursiones de estambul con su guia!
    guia de estambul Estambul tours los mejores lugares de Ciudad!

    YanıtlaSil
  12. Bu bilgiler cok işime yaradı gidip the balm fırçaları alayım butceme en uygun onlar 😊

    YanıtlaSil
  13. Ne güzel bilgilendirmişsin 😊

    YanıtlaSil