Adım Adım Gri/Siyah Dumanlı Gözler, GREY&BLACK SMOKEY EYES!



En eski arkadaşım, çocukluk arkadaşım bana güvendi ve özel bir gün için kendini benim ellerime bıraktı. Öncelikle güzel modelim Sedef Kömürgöz'e teşekkür ediyorum ve yaptığımız gri, siyah smokeyli makyajı uygulamalı olarak anlatmaya geçiyorum. Sedef'in kıyafetine uygun olarak iki far rengi seçtik; mat gri ve laciverte çalan mat siyah. Gözlere ağırlık vermek istediğimiz için fondoteni ve dudakları oldukça mat ve hafif tuttuk. Kullandığım ürünleri ve teknikleri görmek için bu yazının devamını okuyun. Umarım ilginizi çeker!

My oldest friend let me do her make up for a special event! I'd like to thank my beautiful model Sedef Kömürgöz for this and I'd like to show you the make up I did on her, step by step. I chose two matte eyeshadows that suit her dress; grey and bluish black. As we wanted the focus on the eyes, we kept the face and the lips as simple as possible. To see what products I've used and the methods, just keep reading. Hope you enjoy!




Makyaja başlamadan önce cildi ıslak pamukla temizledik ve Biotherm Aquasource nemlendirici uyguladık. Ardından Sephora'nın makyaj bazını Sedef'in alnına, yanaklarına ve burnuna uyguladık. Bu makyajının daha uzun süre sabit kalmasını ve yağlanmamasını sağlayacak. 

Before we started, I cleansed her skin with a wet cotton pad and applied Biotherm Aquasource Moisturizer. Then applied Sephora's make up base on Sedef's forehead, cheeks and nose. This step was to prevent the skin from getting oily and to make the make up last longer.




İlk olarak gözlerle başladım. Gözler yoğun ve koyu renk olacağı için akma yapabilir diye düşündüm ve fondoteni sona bıraktım. Göz makyajı 24 saat akmadan sabit kalsın diye tüm göz kapağına ve alt kirpiklerinin diplerine Urban Decay Eye Primer Potion uyguladım.

I started off with the eyes. As the eyes were going to be dark and heavy, I thought there would be some fall down of the eyeshadow, so I kept the foundation for the last. As a base, I applied Urban Decay Eye Primer Potion on all over the lid and very close to the lower lashes.




Göz kapağının tamamına mat gri bir far olan Mac Copperplate'i uyguladım. Bu işlemi yaparken Mac 239 numaralı fırçayı kullandım.

I put Mac Copperplate, which is a matte grey eyeshadow, all over the lid. I used Mac 239 brush for this.




Aynı mat gri farı alt kirpik diplerine de aynı fırça ile uyguladım.

I used the same matte grey eyeshadow on the lower lashline, with the same brush.




Bir sonraki adımda göz dış köşelerini koyultmaya başladım. Aynı Mac 239 fırça ile Mac Carbon farı gözlerin dış köşelerine sürdüm.

Then I started to darken the outer corners of the eyes. I used the same Mac 239 brush and Carbon eyeshadow by Mac.




Ve gün boyu akmaması için Mac'in jel eyelinerı Blacktrack'i Mac 263 fırçayla üst ve alt kirpik diplerine sürdüm.

And I lined both bottom and lower lashline with Mac's Fluidline in the colour Blacktrack with a Mac 263 brush.




Gözlerin iç kısımlarına ise Make Up For Ever'ın akmayan kalemi Aqua Eyes Black'i uygulayarak kirpikleri kıvırdım.

I put Make Up For Ever's Aqua Eyes Kohl all along her waterline and curled her lashes.




Gözlerin son adımı olan maskarayı yine akmayan bir üründen seçtim. Estee Lauder Double Wear Zero Smudge.

I chose a waterproof product for the last step of the eyes; Estee Laudeer Double Wear Zero Smudge.




Fondoten olarak Chanel Vitalumiere'in en açık rengi olan B20'yi Laura Mercier'in Creme Color fondoten fırçasıyla uyguladım.

I applied Chanel Vitalumiere's lightes shade; B20, with Laura Mercier's foundation brush.




Sedef'in açık kül rengi kaşlarını Mac Omega far ve Sephora eyeliner fırçasıyla doldurdum. Bu gözlerini daha da belirginleştirdi.

I filled in her brows with Mac Omega eyeshadow with Sephora's angled liner brush. This gave her eyes more definition.




Gözlerin üst kısımlarını, farın ten ile birleştiği yeri, keskin çizgiler olmaması için Mac 217 fırçayla dağıttım. Alt kısımlara hiç ellemedim.

I blended the eyeshadow, where the skin meets the colour, with a Mac 217 brush. I didn't touch the outer corners.




En sevdiğim kısım; göz altı kapatıcısı. Mac Studio Finish kapatıcılardan NW 20 ve NW 25'i karıştırarak Sephora Rounded Crease Fırçayla göz altlarına yaydım.

My favorite part! I mixed NW 20 and NW 25 Studio Finish Concealer by Mac and applied it with Sephora's Rounded Crease Brush.




Tüm makyajı sabitlemek için Estee Lauder'ın transparan pudrasını Mac 116 fırçayla yüzün merkezine (yanaklar ve burun) uyguladım. Mac 109 fırçayla Mac Harmony allığı Sedef'in elmacık kemiklerinin ve şakaklarının üstüne uyguladım. Allık olarak ise Mac Warm Soul'u Mac 188 fırçayla yanaklarına uyguladım. Aydınlatıcı olarak ise Mac Cream Colour Base Pearl'ü elmacık kemiklerinin tam üstüne parmaklarımla uyguladım.

I put everything in place with Estee Lauder's Transparent Powder with a Mac 116 brush on the center of the face (cheeks and the nose). I contoured her cheekbones and the temples with Mac Harmony bronzer and for the blusher I went for Mac Warm Soul. I used a Mac 188 stippling brush for this. As a highlighter, I used Mac Cream Colour Base in Pearl, using my fingers.




Dudakları oldukça soluk tuttum ve Dolce Gabbana Nude ve Mac Hue'yu karıştıtarak uyguladım. Kalıcı olması için serçe parmağımla bastırarak sabitledim.

I wanted to keep the lips very nude and I mixed two lipsticks; Dolce Gabbana Nude and Mac Hue and applied it on her lips. Then I pressed my little finger and patted the lipstick in with my fingers to make it last longer.








Makyajın bitmiş hali. Umarım açıklamalar yardımcı olmuştur.

And the result. I hope the explanations are good. 



Görkem Karman

6 yorum:

  1. muhteşem olmuş.. ellerine sağlık. Ben de seni bloğuma beklerim. Sevgiler. Xoxo

    nymphatthelake.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. merhaba! ben seni 2-3 kez inatla followlamama rağmen listemden çıkıyorsun, şimdi tekrar deniyorum ve teşekkürler! <3

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Gorkem, gerçekten bilerek yaptığım birşey değil.. Nasıl olmuş anlamadım.

    Seni twitterda da follow yapıyorum. Bence gerçekten Turk Pixiwoo sen olmalısın.

    Pınar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamamdır mesaj attım sana twitterdan! Ve Pixiler beni çook aşıyor haha :) Yine de çok çok teşekkür ederim

      Sil
  4. Harika olmuş makyaj, çok beğendim ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil