YSL Youth Liberator Foundation || Fondoten İncelemesi



Günaydın! Bugün sizlere hayatımın 2. fondotenini tanıtacağım. 1. hangisi derseniz, yazısını şurada yazdığım YSL Touche Eclat fondotenim. Bugün yine aynı markanın tamamen farklı bir fondotenini sizlere keyifle anlatacağım. 

Öncelikle hikayesinden başlamak istiyorum. Sağolsun Lily Pebbles kardeşimiz bu fondoteni öve öve bir hal olmuştu. Kızın kendisini sevmesem de bloğu benim için tam bir rehberdir, bu sebeple bu ürünü kafama uzun zaman önce yazmıştım ancak Türkiye'ye geleceğini düşünmemiştim. Günlerden bir gün, yine öylesine Sephora'ya girdiğimde YSL standının önünde duran güleryüzlü personel bana 'Yeni fondotenimizi denediniz mi?' deyince heyecandan boynuma kadar kızardım. BR20 rengi var mı dedim ve bir tane kaldığını görünce alıp kasaya yöneldim.

YSL'in diğer fondotenleriyle aynı fiyat olacağını düşündüğümden cebimden 100 Lira çıkardım ve kasiyere uzattım. 'Hanımefendi, bu ürün 170 TL.' deyince beynimden vurulmuşa döndüm, geri de dönemedim. Son paramı verip akbilimi basıp evime döndüm. Şimdi iyi ki ve iyi ki ve iyi ki almışım diyorum. 170 Lira'nın her bir kuruşunu hakeden bu ürünü daha fazla uzatmadan sizlere göstermek istiyorum.




Öncelikle neden bu kadar pahalı olduğundan bahsedelim. Evet, fiyatı bir fondotene göre epey yüksek, çünkü bu bir serum fondoten. Cilt bakımı ve kozmetiği çok ağır ancak aynı zamanda çok şık bir şişede toplamışlar ve her iki görevi birden kusursuzca yaptığı için de yüksek bir etiket belirlemişler. 

Üzerinde anti aging, yani yaşlanma karşıtı yazan her ürün gibi bu fondoten de nem verici etkiye sahip ancak bu nem, YSL Touche Eclat ya da Loreal Lumi Magique fondoten gibi çok kuru ciltlerin beklentilerini karşılayacak bir nem değil. Parlamasından korkmadan yağlı ciltlerin de tercih edebileceği bir ürün.

Touche Eclat fondotene göre çok daha katı, kremsi bir yapıda. Üstelik onun kadar parfümlü değil, sadece hoş bir krem kokusu var. Kapatıcılığı ise kesinlikle Touche Eclat'ya göre fazla. Orta seviyede kapatıyor ve maske gibi durmuyor ancak fondoten yokmuş gibi bir görünüm de vermiyor.

Ben en homojen bitişi Real Techniques Buffing Brush ile alıyorum. Parmaklarımla yüzüme dokundurduğum fondoteni fırçamla dairesel hareketlerle yayıyorum. Şuradaki videomda nasıl sürdüğümü görebilirsiniz.




FOTOĞRAFLARIN ÜZERLERİNE TIKLAYARAK BÜYÜTEBİLİRSİNİZ!


Yukarıdaki fotoğraflarda yüzümde pudra yok. Gördüğünüz gibi, Fedon ya da İsmail Türüt gibi görünmeden ışıl ışıl parlayan, sağlıklı bir ten görüntüsü veriyor. 






Yakın plandan bakıldığında cildime nasıl oturduğunu rahatça görebiliyoruz. Bu benim için çok önemli, çünkü kabuk kabuk duran ya da çizgilere oturan fondotenlerden nefret ediyorum. Son 1,5 aydır da cildim eski kuruluğundan kurtulmuş, gün içinde parlama yapmaya başlamışken böyle bir ürün kullandığım için ekstra mutluyum. Bu ürünü en çok karma ciltlilerin seveceğini düşünüyorum.

Esasında bu fondoten her cilt tipine uygun. Çok kuru ciltliler altına güzel bir nemlendirici, çok yağlı ciltliler de matlaştıran bir baz kullandığında eminim memnun kalacaklardır. 




Bu yazıyla ilişkiki son fotoğrafım ise ne yazık ki telefonumla çekildi. Dün sabah 09:00'da yaptığım makyajım, akşam 20:00 sularında eve geldiğimde hala yeni uygulanmış gibiydi. Evet, abartmıyorum. Hayatımda duyduğum, gördüğüm, okuduğum ve kullandığım en kalıcı fondoten bu. Altına hiçbir baz kullanmadan ben silene kadar yeni uygulanmış gibi duruyor. Uçup gitmiyor, kabuk kabuk ya da dalga dalga olmuyor. Kısacası, yüksek fiyatına rağmen bittikçe alacağım nadir ürünlerden biri kendisi. 

Bu ürünü Sephora'larda bulabilirsiniz. Ne düşünüyorsunuz? Sevgiler!


Instagram: gorkemkarman
Twitter: urfacemycanvas8
Gmail: yourfaceismycanvas8@gmail.com




Görkem Karman

45 yorum:

  1. Cidden pahalıymış ama ben kaliteyim diyor cildinde.. Fotoğraflarda harika görünüyorsun Görkem..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başta verilen paraya acısam da ilk uygulamadan itibaren 'Anladım...' dedirtti. Çok teşekkür ederim! :)

      Sil
  2. Yazıyı okuduktan sonra aklımdan geçen ilk şey evet alınacak oldu :) Bir diğer vurucu cümle ben en çok karma ciltlerin seveceğini düşünüyorum! Uzun zamandır bu kadar güzel ve iştahımı açan bir post okumamıştım. Bütün soruların cevapları var, içeriği çok güzel bir yazı olmuş, ellerine ve yorumuna sağlık :) Beni 2 kez düşündüren tek şey de fiyatı oldu. Kendime bunu alma konusunda telkinlerde bulunayım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel burda kibar kibar yazmışsın, Whatsapp konuşmalarımızdaki gaz veren cümleler niiye yok burda :D

      Sil
    2. Kaliteli çizgimden çıkmak istemedim hihoho.

      Sil
  3. Bu yazıdan sonra ne düşünebilirim ki elbette yolumun en kısa zamanda bir Free Shop'a düşmesini dileyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Feelunique'te varmış, belki beklemek istemezsin. :)

      Sil
    2. Türkiye ye makyaj gönderimi yapıyor mu artık siteler? ah ne olur müjdeli haberi verin :)

      Sil
    3. Türkiye'ye kozmetik gönderimi yapılıyor mu artık? ben yasak diye biliyordum. ne olur müjdeli haberi verin :)

      Sil
  4. duruşu harika pürüzsüz olmuş :) porselen bebekler gibi olmuşssun harika yahu :* <3

    YanıtlaSil
  5. Çok yakışmış bende çok beğendim ama pahalı aaaaa ://

    YanıtlaSil
  6. Duruşunu çok beğendim anti-aging olmasa bakardım ama.. :/ güle güle kullanın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni de düşündürmedi değil ama cildimi kusursuzlaştırdığı için içinde kezzap da olsa sürerim :D

      Sil
  7. İşte bunu bekliyordum Görkirellam :) Cildinde muazzam durmuş gerçekten. Bende fondöten alacağım da uzun arayışların sonucunda İnci ablamın tavsiyesi ile Lancome Teint Miracle de karar kıldım :) Buda harika ama fiyatı biraz aşıyor beni. İnşallah Lancome bitince buna da şans verebilirim :) Güle güle kullan güzelliğimmmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Handiş!
      Lancome da iyidir, güzel günlerde kullan. :)

      Sil
  8. Durusu mukkemmel gelin makyajimda kullanacagim studio fix fluid fondotenim var hali hazirda ama aklim buna kaydi :) cildim yagliya donuk karma siz ne onerirsiniz? Guzel gunlerde kullanman dilegiyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Studio Fix Fluid daha iyi olur ama, yazmayı unutmuşum da bunda SPF var :) Şimdiden tebrikler bu arada!

      Sil
  9. Fedon ve İsmail Türüt kısmında küçük bi kahkaha attım AYY :D Çok güzel duruyor teninde Görkemcim, güle güle kullan :) Serumlu fondoten olduğu için de -tabii benim bütçeme göre yine biraz şey, şey işte- değer sanıyorum. ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hihihihi, vallahi bu benim de bütçeme, babamın da bütçesine tersti ama yaptık bişeyler :D

      Sil
  10. Aylardır aradığım, dikkatimi cimbizla çeken ve tabiki süper ötesi zevkli bir yazi olmuş. Çok hoş birisin gerçekten. Fedon ve İsmail Türüt te koptum. Teşekkürler makyaj gurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim! Yazarken ben de gülmüştüm. :)

      Sil
  11. Cildin ne güzel duruyor maşAllah üründe kalitesini nasıl belli ediyor güle güle kullan görkemcim:)

    YanıtlaSil
  12. Ben de karma ciltlere uygun Teint Resist'ini almıştım YSL'in geçen sene yazın, hatırlıyorum bir seferinde aynen 10 saat dışarıda olduğum bir gün eve döndüğümde biraz parlama olmasına rağmen hala yeni uygulamışım gibi duruyordu. O daha çok mata yakın saten bitişli ama fark ettiğim kadarıyla YSL fondötenler genel olarak fazlasıyla iyi ve internette de çok güzel yorumlara sahip.
    Bunu pek bir beğendim, belki iki üç aya ben de alırım şu Max Factor Lasting Performance'dan vazgeçebilirsem :)) Takıntım resmen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, senin o Max Factor'den bahsettiğini anımsadım şimdi. :)
      Ben NARS'ı fondoten konusunda kahraman ilan etmiştim, ta ki YSL ile tanışana kadar. :)

      Sil
  13. Kizlar,feelinique.com"da fiyati cok uygun...43euro galiba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 35 Pound mu ne, 120 Lira'ya filan geliyor aslında, ben Sephora'dan eve zor getirmiş biri olarak o kırılma riskini göze alamazdım :D

      Sil
  14. fiyati okuyunca asil ben bir hal oldum. Hayatta, asla, asla ve asla bir fondötene böyle bir fiyat ödemem. Mesele bütcemin uygun olup olmamasi degil. Asil zoruma giden türkiyedeki insani enayi yerine koymalari, ve fiyati kat kat artirmalari. acaba neden bunun mantikli bir aciklamasi var mi, bundan KIM sorumlu ????????????
    yurtdisinda yasiyorum, bu ürünün fiyati burada 60 EURO ve bence cok makul. eminim amerika da dahada ucuzdur ve ürünün aslinda hangi fiyata mal oldugunu gösteriyor.

    türkiyede artik insanlar rahatlikla kozmetik ürünler alsin, tertemiz ve bakimli olmak herkesin hakki, biri bu fiyat politikasina "dur" demeli. kimse bizden üstün degil, ama maalesef öyle muamele yapiyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fiyatı yanlış yazmış olabilir misiniz acaba? 60 Euro zaten 160-170 tl yapıyor. Bu fondöten burada da 170 tl.

      Sil
    2. evet bu fiyata en pahali yerde satiliyor, daha ucuz rahatlikla satin alinir. hem burada sürekli indirim kampanyalar var, o zaman 20 % daha ucuz oluyor. hem genel anlamda söyledim, burada hic kimse 170 EURO fondötene para ödemez, maaslar daha yüksek olmasina ragmen. yani gözünü kirpmadan bu fondöteni (50 EURO'ya) alabilirsin. ama 170 EURO ASLA ödemem. (ancak milyoner olursam :-)
      ayrica söylediklerim tek bu ürün icin gecerli degil. örnek: Loreal rimmeller burada 10 EURO. yanilmiyorsam türkiyede 40 - 50 TL'ye satiliyor ?????? bu fiyata burada 2 adet Chanel rimel satin alinir.

      Sil
    3. 170 Euro değil zaten 170 TL, ki bu da 60 küsür Euro'ya denk geliyor. Fiyatlardaki adaletsizliğin hepimiz farkındayız da yapacak bir şey yok. Burada parası ya da kredi kartı olan alıyor, istemeyen almıyor, bu kadar basit. :)

      Sil
    4. orasi öyle, ona söyliyecek birsey yok. isteyen tabiki alir, herkez özgürdür, ona lafim yok.
      fakat bir "yabanci" olarak her defa türkiyedeki fiyatlari görünce sok oluyorum, olaya birde bu gözden bakilsin istedim. you understand ;-) ??

      Sil
  15. Lily buzdolabı:)ben öyle diyorum ona.Ama cidden bu işi biliyorum hissi veriyor.Biliyormuş da kanıtlanmış oldu.cidden cildin inanılmaz güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  16. cok güzel ama ögrenciye pahalı :)

    YanıtlaSil
  17. çok güzel durmuş cildinde :)

    YanıtlaSil
  18. gelin makyajı ıcın uygun mu acaba gorkem:)

    YanıtlaSil
  19. gunes koruyucu olmasa ıyıymıs:)

    YanıtlaSil
  20. Fedon ve ismail turut haha :) Alem kizsin Gorkem okurken guldurdunya beni :)))

    YanıtlaSil
  21. aaa Lily Pebbles'i sevmiyor musun? Bu kızın videolarının altında senin baya olumlu yorumları görmüştüm. Ben de takip etmeye başlamıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıdaki yazıda da belirttiğim gibi; kızın kendisini sevmiyorum ancak blogu videolarını çok keyifle izliyorum.

      Sil
  22. post yararlı olmuş öncelikle ellerine sağlık. ancak 2 sorum olacak.. 1. si ürün biraz pembe alt tonlu mu? Benim böyle bir sıkıntım var da pembe alttonlu fondötenleri sevemiyorum bir türlü.. Diğer bir soru da bilmiyorum kullandın mı Armani designer da bakım yapması yönüyle ilgimi çekiyor. Yani fondöten gerçekten elimden düşmeyecekse ve yüzüme sürdüğümde beni iyi hissettirecekse, üstelik bakım da yapıyorsa (gerçekten ama :)) ben 170 TL sanırım veriririm :) sevgiler

    YanıtlaSil
  23. Merhaba Görkem galiba yaklaşık 1 haftadır takip ediyorum seni ama neredeyse çoğu video ve blog yazılarını okudum.
    Gerçekten harika ürünler tanıtıyorsun ancak benim vazgeçilmezim olan Kryolan markasına hiç yer vermemen şaşırttı beni :)
    Umarım bir gün rast gelirim :)

    YanıtlaSil
  24. harika gerçekten ama antiaging özelliği beni korkuttu 22 yaşında biride kullanabilir mi soru işareti kaldı bende ?

    YanıtlaSil